SELAMAT DATANG KE BLOG SWEET HEVEA

Borang Pesanan

Satu jenis bunga untuk satu borang sahaja

Name:
Email Address:
No. Telefon
Alamat Rumah
Jenis Bunga
Kegunaan
Warna Bunga
Kuantiti
Tarikh bunga diterima

Tempahan yang melebihi 100 kuntum handaklah dibuat selewat-lewatnya 2 minggu sebelum tarikh bunga diterima.

Setelah selesai menghantar borang pesanan, anda handaklan SMS ke 017-2345678. Pesanan yang telah diterima akan dibalas secepat yang mungkin.

Bagi pembayaran, sila bank-in di akaun Bank Maybank, 763467804782545 SWEET HEVEA

Terima kasih


Form provided by Freedback.

Thursday 12 July 2012

Blog Baru Sweet Hevea

Bismillah...

Assalam...

Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana diberikan kesempatan untuk membuat blog baru bagi Sweet Hevea. Sebagaimana yang diketahui umum, Hevea atau dalam Bahasa Melayu dikenali sebagai Bunga Daun Getah. 

Pokok getah yang dibawa masuk ke Tanah Melayu pada waktu dahulu sebenarnya digunakan untuk menghasilkan getah. Permintaan terhadap getah pada ketika itu adalah sangat diperlukan untuk membuat tayar kereta. Kegunaan pokok getah bukanlah hanya untuk menghasilkan getah semata-mata namun ianya juga boleh digunakan untuk kayu balak dan kraftangan bunga Daun Getah.

Pembuatan bunga daun getah ini memerlukan kesabaran yang tinggi dan kesungguhan bagi menghasilkan bunga daun getah yang terbaik. Pemilihan daun getah yang sesuai akan menghasilkan bunga daun getah yang senang dibentuk dan cantik.

Semoga dengan adanya blog Pink Hevea ini sedikit sebanyak akan membantu meningkatkan pengetahuan anda dengan proses pembuatan bunga daun getah dan anda juga boleh memiliki bunga daun getah daripada kami.


No comments:

Post a Comment